Naciśnij enter aby zobaczyć wyniki, lub ESC aby wyjść

Jak napisać Curriculum Viate

inlingua_study_work_Vancouver_Canada_09Jak poprawnie napisać CV?

Curriculum Vitae, w skrócie CV to życiorys, który ma najlepiej odzwierciedlić twoją edukację i przebieg ścieżki zawodowej.

Pamiętaj, to jak zostanie napisane da odpowiedź potencjalnemu pracodawcy, czy jesteś odpowiednim kandydatem do zatrudnienia. Wszystko zależy od pierwszego wrażenia, jakie wywoła przysłany dokument. Dobrze przygotowane CV powinno pokazywać, że mamy odpowiednie kwalifikacje na stanowisko, o które się staramy.

Daj się więc poznać z jak najlepszej strony!

Forma

Curriculum Vitae powinno być krótkie i proste w formie. Zaprezentowane fakty muszą być w sposób jasny i zwięzły. Nie przesadź z długością. Jak się okazuje specjaliści do spraw rekrutacji rozpatrują głównie cv, które ma jedną, maksymalnie dwie strony. Osoba dokonująca selekcji kandydatów musi mieć możliwość porównania jednego CV z drugim. Skup uwagę na istotniejszych kwestiach.

Pamiętaj, że nikt nie będzie czytał czterech stron, gdy ma do przejrzenia kilkadziesiąt lub więcej portfolio. Staraj się używać skróty myślowe i zachowuj logiczny ciąg zdarzeń. Skrótów myślowych nie pomyl z skrótami! Rekruter nie zna twojego życiorysu tak jak ty i co tobie może wydawać się logiczne, przez niego może być opacznie zrozumiane. Możesz przedstawiać korzystne dla siebie fakty, ale nigdy nie koloryzuj.

Dane osobowe i kontaktowe

Nigdy nie wysyłaj dokumentów aplikacyjnych z adresu e-mailowego, który brzmi śmiesznie, wszelkie @buziaczki, @amorki odpadają! Chcesz, żeby traktowano cię poważnie. E-mail musi brzmieć wiarygodnie.

Dane kontaktowe powinny być wpisane w przejrzysty sposób.

Nierzadko zdarza się, że kandydaci do pracy, swoje dane wpisują tylko raz, następnie dopisują nowe elementy w edukacji, doświadczeniu, nie zwracając uwagi na dane osobowe, które uległy zmianie. W ten sposób, na rozmowie nietrudno o wpadkę, gdy rekruter zapyta: gdzie pan/pani mieszka? A podasz adres różniący się od tego w cv. Bardzo niezręcznie przyjdzie tłumaczyć się, że adres zamieszkania jest inny, niż zameldowania. Uważaj, ten drugi może być dodatkowo mylący.

Dla przykładu, jeżeli pochodzisz z Jeleniej Góry, studiujesz na Uniwersytecie Jagielońskim i ubiegasz się o pracę w Krakowie, nie wpisuj adresu twojego rodzinnego domu. Bardzo prawdopodobne, że twój przyszły szef pomyśli, iż podjęcie pracy będzie wiązało się dla ciebie z przeprowadzką.

Nie podawaj telefonu stacjonarnego, bo może dojść do sytuacji, gdy pracodawca będzie dzwonić do domu, podczas gdy Ciebie w nim nie będzie. Zawsze najpewniejszą formą kontaktu z kandydatem jest numer telefonu komórkowego.

Można, ale nie trzeba, dopisać dodatkowe informacje jak: stan cywilny, obywatelstwo, narodowość.