Naciśnij enter aby zobaczyć wyniki, lub ESC aby wyjść

Jak się wypromować w liście motywacyjnym?

which-cvList motywacyjny jest dokumentem, w którym musimy się w odpowiedni sposób wypromować, a więc przedstawić pracodawcy w odpowiednim świetle. Zadbać więc trzeba tak o jego formę, jak i o treść, ponieważ oba te elementy są niezwykle ważne.

W aspekcie formalnym, nie zapomnijmy o zwrotach grzecznościowych, właściwym zaadresowaniu listu oraz odpowiedniego podziału treści na akapity zgodnie z wcześniejszymi wskazówkami.

Znacznie ważniejsza jest jednak w przypadku listu motywacyjnego jego treść – musi być ona bardzo skuteczną formą przekazu. Chodzi tutaj przede wszystkim o rozwinięcie listu, a więc o miejsce, gdzie prezentujemy siebie jako kandydata na dane stanowisko i przedstawiamy swoje zalety jako przyszłego pracownika, jak i atuty dla firmy, która nas zatrudni, wynikające z wyboru naszej kandydatury. Oto kilka pomocnych wskazówek:

list motywacyjny pisać należy, mając na względzie cały czas punkt widzenia pracodawcy – nie opisujmy więc wszystkich swoich atutów związanych z wykształceniem, umiejętnościami, czy zainteresowania, a jedynie te, które związane będą z wykonywaną w przyszłości pracą – te, o które chodzi pracodawcy. Nie ma potrzeby na przykład pisać o wysokiej sprawności fizycznej w sytuacji, gdy ubiegamy się o stanowisko biurowe, czy też o uprawnieniach do obsługi wózka widłowego, gdy nasza praca odbywać się będzie w miejscu, w którym nie ma takich urządzeń. Selekcja argumentów jest kluczem do sukcesu!