Naciśnij enter aby zobaczyć wyniki, lub ESC aby wyjść

Nowość: własne portfolio w Internecie

goodworkStrona ze swoim nazwiskiem może dać bardzo dobry efekt. Coraz więcej osób zakłada własną domenę, dzięki której promują swoje portfolio i zwiększają szanse na kolejne zlecenia. Najlepiej się wyróżnić poprzez ciekawy design, skrupulatnie napisane informacje i dobrej jakości zdjęcia.

Jeżeli posiadasz własną stronę internetową, warto dodać jej adres. Nawet jeśli nie posiadasz własnej strony internetowej, czy bloga, jeżeli zainteresujesz rekrutera bardzo możliwe, że sięgnie do wyszukiwarki by poszukać o tobie informacji. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że natrafi na twoje profile w portalach społecznościowych, typu nasza-klasa, facebook. Uwaga! Tu łatwo się skompromitować. Jeśli mamy już profil, który ma być naszą wizytówką, dbajmy o to by pojawiło się tam również odpowiednie zdjęcie.

Znaczenie może mieć każdy element, nawet taki, na który ty sam nigdy wcześniej nie zwróciłbyś uwagi.

Tak naprawdę nigdy nie wiadomo, na co będzie zwracać uwagę rekruter. Wszystko zależy od sytuacji, celu zawodowego kandydata i osoby, która profil analizuje.

Trzymaj się zasady: jak cię widzą, tak cię rekrutują, to powinieneś uniknąć „wpadki”.

Jeżeli posiadasz konto w portalu zawodowym, do których należą m.in. goldenline.pl, profeo.pl, biznes.net. Portale tego typu są skarbnicą wiedzy, niezbędną do realizacji procesów rekrutacyjnych. Dziś coraz częściej trudno sobie wyobrazić procesy rekrutacyjne bez użycia portali społecznościowych i zasobów Internetu w ogóle.

Potencjalny pracownik otrzymuje możliwość zaprezentowania siebie jako aktywnego uczestnika rynku pracy, a pracodawca ma doskonały sposób by dotrzeć do potencjalnych pracowników i zainteresowania swoją ofertą zatrudnienia. Jeśli masz swój profil na portalach biznesowych, twoja wartość może bardzo wzrosnąć. Użytkownicy zwykle opracowują swoje profile bardziej szczegółowo, niż ma to miejsce np. na portalach tematycznych i często w celu przedstawienia swojej osoby przyszłemu pracodawcy, partnerowi biznesowemu czy firmie doradczej, opis jest tak obszerny by jak najlepiej odzwierciedlał przebieg kariery zawodowej.